טיפים למנהל בעת חירום
בזמן של חוסר ודאות, כפי שאנו חווים כעת, עלינו כמנהלים מוטלת בתקופה זו אחריות כפולה אל מול עובדינו. עיניהם נשואות אלינו כמובילי הארגון וישנה ציפייה מהם לשמוע על עתיד החברה ועתידם שלהם.
זה הזמן לחיזוק התקשורת בין המנהל לעובדיו ונוכל לסייע לכם לעמוד במשימה זו בעזרת מספר טיפים קלים ליישום:
1. התקשרו אל עובדיכם הנמצאים בבידוד ושאלו אם הם זקוקים לסיוע. דווחו למשאבי אנוש על מצב.
2. חברו את העובדים להודעות הארגוניות. וודאו שהם יודעים מה נדרש מהם לבצע מדי יום.
3. קיימו ישיבות הנהלה טלפוניות או שיחות וידיאו
4. דאגו לחיזוק שיתוף הפעולה בין העובדים והוקירו עובדים המצטיינים בשיתוף פעולה ובתמיכה בעמיתיהם
5. בקשו מהעובדים להציע רעיונות להתייעלות בעבודה בחירום
6. קצרו הליכים בירוקרטיים הנובעים משגרות העבודה החדשות
7. סמכו על עובדיכם שהם יבצעו את העבודה מהבית בצורה מיטבית. זוהי ההזדמנות לחזק אצל העובדים את תחושת האחריות האישית שלהם.
8. כמו בכל מצב מעין זה אנו עשויים להיתקל בעליה במפלס המתחים בין כלל העובדים. עשו כל מה שביכולתכם להפיג מתחים אלה במהירות.
9. היו קשובים יותר לצרכי העובדים, פחות שיפוטיים וגלו כלפיהם אמפתיה רבה. כך תתרמו לשמירה על היחסים הטובים שיסייעו לכולם לעבור את התקופה בהצלחה.
משבר הקורונה הוא הזדמנות לכל אחד מאתנו להפיק את המיטב שבנו בשעת חירום. עשינו זאת לא פעם במלחמות ישראל והצלחנו. נעשה זאת גם הפעם במלחמה נגד וירוס הקורונה.
לניאדו בלוג
נדב שטראוכלר
תפקיד
העניקו אוטונומיה לעובדים ומרחב עבודה ביתי בטוח
אלי לניאדו
תפקיד
צדק חברתי וצדק חלוקתי בימי קורונה
לא קל לנו לשנות גישה ולהסביר לעובדים מדוע אנו עושים את מה שאנו עושים, אבל אלה ימים אחרים
אלי לניאדו
תפקיד